søndag, august 09, 2009

Nye eventyr

Nå har jeg hatt "ferie" i 2 uker og har 1 uke igjen. Grunnen til at jeg skriver "ferie" er fordi jeg har brukt de siste ukene på å pakke ned utallige ting, et helt kjøkken og veldig mange personlige eiendeler som jeg ikke engang ante at jeg hadde. Nå er huset nesten helt tomt og over 100 kvadrat ferdig vasket. Om nøyaktig 1 uke flytter et par ikke så uklikt oss, inn i vårt hus. Det føles veldig merkelig, men samtidig godt at det ikke står tomt. Igår hadde vi en fantastisk avskjedfest. Svigermor hadde bakt kaker så det holdt og det var en god miks av kolleger, familie, gamle venner og nye venner. Det ble en perfekt kveld og en god avslutning på en fin sommer i Norge.

For de som ikke har fått med seg "siste" nytt, skal vi altså flytte. Ifølge posten er det varig. Det vil altså si ett år. Ett helt år skal vi bo et annet sted, mens noen andre bor i vårt hus. Følgende samtale forgikk mellom meg og en kamerat for noen måneder siden:

Jeg: "Jeg har en nyhet.. Vi skal flytte!!"
Han: "Oi, hvor da? Til Vågsbygd?"
Jeg: "Nei, litt lenger enn det.."
Han: "Ja, men ikke ut av Vest-Agder??"
Jeg: "Til Spania"
Han: "Whaat??"

Det stemmer. Vi skal flytte til Spania, nærmere bestemt Albir utenfor Alicante. Vi har visst det i noen måneder nå og har forberedt avreise og flytting en god stund. Du lurer kanskje på hvorfor vi plutselig tar permisjon fra nesten fullført utdanning for å bo ett år i Spania? Det er mange grunner, men først og fremst fordi det er Guds plan for oss. Vi har blitt ansatt som ettåringer i Sjømannskirken i Alicante og skal jobbe der frem til neste sommer. Det blir utrolig spennende, selv om det samtidig blir en utfordring. Med andre ord; et skikkelig eventyr! Jeg kommer til å skrive litt her på bloggen underveis, så stay tuned. Men først skal vi på bilferie gjennom Europa. Kiel, Hamburg, Narbonne, Barcelona, Alicante; here we come!!

Snakkes!
 

1 kommentarer:

Sigrunn sa...

Mi er så heldige!!!
Eg vil besøke dikkon og Siri:)
Eg he hatt min fyrste dag i dag, men den kan du lese om på bloggen min:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails