tirsdag, februar 09, 2010

Shoppingjungelen del 1 - Sminke

Selv om jeg ikke skal handle noe på en stund, er jeg likevel inne på en del nettsider jevnlig for å kikke på ulike produkter. Jeg handler omtrent alt på nett. Sminke, musikk, filmer, skolebøker, klær og til dels sko. Det finnes så utrolig mange sider med mye bra utvalg uansett hva du kikker etter og jeg finner stadig frem til nye. Men det kan være vanskelig å avgjøre hvilke sider som er best, leverer raskest, har billigst porto osv. Med andre ord en shoppingjungel. Så jeg tenkte jeg skulle lage en lite guide til dere andre som også handler på nett eller ønsker å gjøre det, med noen av mine egne erfaringer. Her er del 1.

Sminke
Jeg har handlet en del ting på lookfantastic. De har kjempebra utvalg, spesielt på hårprodukter og fører mange kjente merker som Redken, Fudge, Kerastase, L'oreal, ghd, Tigi og i.d. De har ofte salg og sender jevnlig ut mail med tilbud til medlemmer. Sender rimelig til Norge, og eneste minuset må være at de ikke sender parfymer utenfor UK. Anbefales på det sterkeste!

Søsteren til lookfantastic heter feelunique. Kan i enkelte tilfeller ha bedre priser, men ikke like godt utvalg. Har gratis frakt til Norge, og har en side som kan være noe lettere å manøvre seg rundt på. Anbefales også.

En annen butikk som også selger sminke er CheapSmells. Fører en del exclusive merker som Shiseido, Chanel og Dior. Er billig, men absolutt best utvalg på parfymer og ikke sminke.

StrawberryNet er en annen side som også er god på sminke. Har taxfree priser på det meste og leverer også gratis til Norge. Gir høyere prosentrabatt for hver gang du handler.

Ebay finnes det også mye billig og bra sminke. Dersom du skal ha en spesiell ting som er vanskelig å få tak i andre steder, for eksempel sminke fra Mary Kay er Ebay et ypperlig sted. Men det krever at du leter litt, følger med ofte og minuset er at du ofte må vente en uke eller to til auksjonen er over, før du vil bli tilsendt produktet. Det kan også være lett å gå i fella ved å by på et produkt som du trodde var nytt, men som egentlig er brukt. Men øvelse gjør mester og du kan ofte være veldig heldig.

Den eneste norske siden som kommer med her er BliVakker. Har godt utvalg, men er ikke spesielt billig. Prisene er uten moms.

Priseksempel:












Bare Minerals Foundation SPF15

Lookfantastic - 239 kr levert
StrawberryNet - 162,50 kr levert
feelunique - 142 kr levert
BliVakker - 351 kr levert
CheapSmells - fører ikke dette merket

Når jeg handler på nett, pleier jeg å sjekke flere nettbutikker før jeg bestiller. Stort sett er det disse sidene jeg er innom og ofte kan det være salg på en av sidene som gjør at akkurat det produktet du er på jakt etter er ekstra billig der. Fordelen med å handle på blant annet feelunique fremfor ebay er at du kan bestille flere varer uten å betale noe ekstra i porto og alt kommer samtidig. Du kan også spore pakken din og hele tiden holde øye med hvor den er.

Ikke glem at både feelunique, lookfantastic og CheapSmells gir henholdsvis 4, 5 og 3% kickback!

1 kommentarer:

Inger-Lynn Myre sa...

Takk for tips og råd :) Fint å ha i bakhode når en handler på nett :) Thanks :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails