onsdag, mai 06, 2009

Provosert

Hmm, tenker du kanskje.. Hvorfor er Kristine provosert??

Jo det skal jeg si deg..!!

Jeg stiller høye krav til meg selv. Når det gjelder ytelse på skole, jobb, trening eller i relasjoner til andre. Jeg vet at jeg ofte kan stille for høye krav, spesielt til de jeg har rundt meg. Jeg går 2. året på en bachelorgrad ved Universitetet i Agder. Dette semesteret tar jeg 30 studiepoeng i 3 forskjellige fag. Jeg møter til forelesninger, seminartimer og kollokviegrupper. Men jeg er en helhjertet student som også jobber og liker å sove lenge enkelte dager, så selvfølgelig har jeg ikke vært på alle forelesningene i år. Men de aller aller fleste. Det resulterer i at jeg for eksempel til jul fikk A i naturfag. ;)

Jeg møter forberedt til timene, følger med på semesterplanen og oppdaterer meg sånn jevnlig på fronter. Noen vil kanskje kalle meg en geek på grunn av dette. Pliktoppfyllende og flink. Men jeg går da på skole? Jeg tar faktisk en bachelor og har ansvar for egen læring. Det er her jeg kjenner jeg blir provosert.

60% av de 25 i klassen min kommer ikke i timene. Ikke i det hele tatt. Enkelte har det til og med gått uker mellom hver gang vi har sett. De fleste jobber utenom og det kan være vanskelig å kombinere alltid. Men ingen jobber hver dag i 2 uker, ikke minst på dagtid? Hva gjør du da? Jeg mener du tar en bachelor, det nærmer seg eksamen og det er hele 5 stk som møter på eksamensforberedelse. Jeg kan godt sitte å oppdaterer meg på den siste sesongen av Gossip Girl eller Ugly Betty, men i 2 uker i strekk? Til og med jeg hadde gått lei. Sover du? Kroppen ville vel blitt ødelagt med 2 uker med bare søvn. Går du på shopping? Til og med her vil 2 uker være i meste laget..

Hvorfor går folk på skole når de ikke møter til timene, ikke forbereder seg til de obligatoriske arbeidskravene eller engang klarer å stå på eksamen??

Jeg kjenner jeg blir fryktelig provosert.

0 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails