onsdag, juni 23, 2010

Gårsdagens jubilee

Dagen igår begynte med at jeg våknet av en deilig sjokoladelukt i huset og muffins på senga. Min bedre halvdel hadde vært tidlig oppe, laget muffins og varmet rundstykker til frokost. For en herlig start på dagen!















Forrige uke satt jeg og pratet med et flott eldre ektepar som i år feirer sin 48. bryllupsdag. Sammenlignet med dem, er jo 3 år bare en dråpe i havet. Men det er en start. Jeg beundrer dem som klarer å stå sammen i tykt og tynt, og likevel bevare humor, glede og kjærlighet etter så mange år sammen.

De siste 3 årene har vært preget av gode, men naturlig nok også dårlige stunder. Ekteskapet går opp og ned som alt annet i livet. Det deilige er at vi alltid er sammen! Om det som er bra og det som er vanskelig. Jeg vet at jeg har en mann og en livsledsager jeg kan stole på, som alltid er der når jeg trenger det og som jeg kan dele alt med. Gleden blir dobbelt så stor, og likeså trøsten når noe er kjipt.

Etter den deilige frokosten igår, var det rett på jobb. Ei vi jobber med hadde til og med kjøpt kake til oss til lunsj for å feire at vi hadde bryllupsdag, det er ikke verst! Utrolig koselig å bli satt pris på, og for meg ble det en påminnelse om hvor viktig det faktisk er å feire slike dager. Feire kjærligheten og hverandre. Så på fredag når vi endelig har litt ferie, skal vi feire på skikkelig vis. Mer om det seinere..

0 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails