mandag, juni 28, 2010

Temperaturforskjell

Det jeg liker best med her vi bor nå er definitivt bassenget. I denne delen av Spania har de bassenger overalt. Enten alene, eller på deling med flere. Og når det er så varmt som det er nå med 30 grader i skyggen i snitt, må man bare kjøle seg ned innimellom. Det er jo minst like varmt inne, uansett hvor mye man lufter, så det hjelper ikke så veldig å sitte inne. Så da blir det morgenbad, kveldsbad og noen dukk midt på dagen. Det må være noe av det deiligste med sommeren!













De siste dagene har min kjære måtte, tro det eller ei, pine seg uti vannet. Selvfølgelig blir det temperaturforskjell fra 40 grader uansett, men så kaldt er det ikke. Så jeg spurte min kjære om hvor mange grader han tippet det var i vannet. Han tippet 18 grader.

Jeg målte. Termometeret viste 25 grader.

Det sier litt om hvor vant kroppen blir til varmen og andre temperaturer. Derfor gruer jeg meg litt til å komme tilbake til Norge når det hele neste uke er meldt overskyet og 16 grader. Her har det ikke vært så kaldt siden mars omtrent, og til og med da er 16 grader her ganske annerledes enn i Norge. Så ja, jeg kommer til å fryse meg nesten helt i stykker. Det hjelper jo ikke akkurat at det er hetebølge i hele resten av Europa og over 30 grader bare i Danmark. Så den milde overgangen jeg hadde håpet på gjennom Europa, blir det nok dårlig med. Uansett, jeg får nyte varmen så lenge jeg kan og ha ullgenseren klar til vi går av danskebåten..

2 kommentarer:

Janne sa...

Hehe. jaja du får bare vende deg til det! hvor lang tid bruker dere på å kjøre gjennom europa? :)

Kristine Marie sa...

Til sammen bruker vi nesten 5 dager. Greit å ha litt tid og ikke bare kjøring.. :-) Er hjemme søndag halv 2 med båten tror jeg.. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails