søndag, juni 20, 2010

Merkelige savn

Det er mye som er en del av hverdagen vår, men som vi kanskje ikke tenker så mye på til daglig. Vaner vi har, ting vi gjør, mennesker vi møter, mat vi spiser.

Det siste året som jeg har bodd i Spania, har jeg på mange måter skiftet hverdag fra den jeg hadde tidligere. Jeg bor i et nytt land, har ny jobb og bor i et nytt hus. Derfor har jeg lagt mer merke til disse tingene, siden mye er annerledes her. Selvfølgelig lager man nye vaner der man er, men etterhvert merkes det at man har en del merkelige savn fra hverdagen man hadde før. Jeg savner blant annet dette:

- å sitte på bussen til skolen med musikk i ørene
- melkesjokolade og stratos (kanskje ikke så merkelig..)
- skikkelig pizza med tjukk bunn
- smågodt fra candyking
- å jogge i regnvær
- et varmt bad i badekartet
- smoothie fra kaffegalleriet
- jobbing på BR
- tv'en på soverommet
- isbitmaskinen på kjøleskapet
- Norsk fanta
- trening på Spicheren
- det grønne, myke gresset i hagen
- vindusshopping i markens
- kjøre bil i trygge omgivelser
- slippe å regne lønna om til euro
- en stor deilig kyllingsandwich på Kjøkkenskapet
- grovbrød
- nybakte rundstykker
- vår fantastiske kingsize dobbeltseng
- normale vaskekoster
- rent vann i springen
- min fantastiske frisør på Frisørhuset

Jeg kunne nok holdt på enda en stund til med merkelige ting jeg savner fra Norge. Og det blir sikkert en slik liste over ting jeg savner med Spania når jeg er vel tilbake i nord. Og selv om jeg forstår mye spansk, savner jeg aller mest å slippe å se ut som et spørsmåltegn når noen prøver å forklare noe for meg i en eller annen butikk.

0 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails