onsdag, juli 07, 2010

Viva España!

Ya estamos en la final!! Spania har akkurat vunnet semifinalen i VM i Sør-Afrika, og på søndag er det duket for skikkelig finale. Jeg kan ikke skryte på meg at jeg er sykt interessert i fotball, men etter å ha bodd i Spania er jeg blitt mer bitt av bassillen enn tidligere. Spanjoler har et ekstremt forhold til fotball, så om du går med feil drakt på feil sted, kan det fort by på litt trøbbel.. I tillegg spiller spanjoler også en helt annen form for fotball enn vi gjør i Nord-Europa. Man kan vel si at nordmenn spiller som pingler i forhold. Så med andre ord er spansk fotball mye mer underholdende enn f.eks Brann mot Vålerenga, uten å si noe negativt om dem..

For noen uker siden kjøpte jeg meg en billig kopi av den spanske fotballdrakten. Spania har på mange måter blitt mitt andre hjemland etter dette året. Og selvfølgelig når Norge ikke er med, blir Spania et naturlig land å holde med.

Så på søndag skal jeg benke meg foran tv'en, i min vakre fotballskjorte, presis kl 20.30, for å heie det jeg kan på mitt andre hjemland, España! ♥

2 kommentarer:

Sigrunn sa...

Eg heier også på Spania no, sidan Danmark er ute..:o)

Sigrunn sa...

Ok, det var kanskje nok å skrive det ein gong?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails