mandag, juli 05, 2010

"We are moving"

Jeg skulle gjerne hatt "we are moving" på et skilt i frontruta når vi nå har kjørt gjennom hele Eurpoa. For jeg har aldri blitt så mye ledd av, pekt på eller hånt offentlig av ukjente folk før i hele mitt liv, som jeg har denne uka. Folk har tydeligvis vært dumme nok til å tro at vi skal på ferie med så sykt mye bagasje og har ledd seg skakke uansett hvor vi har vært. Jeg mener, stapper du bilen din til taket med bagasje når du skal på ferie? Tror ikke det nei.

Folk har til og med stått helt åpenlyst og ledd og pekt på oss. Takke meg til folkeskikk. Og aller verst var det faktisk på kaia i Hirtshals..

Tolleren som sto på kaia i Kristiansand vinket oss selvølgelig inn da vi kom forbi og lurte fryktelig på hva slags last vi hadde med oss. Vi måtte bare le og si at vi hadde med oss et flyttelass fra Spania og at vi hadde litt av hvert baki. Han smilte bare og vinket oss heldigvis forbi. Han ville vel ikke bruke resten av søndagen på å tømme bilen til et ungt ektepar som jobber i Sjømannskirken, for å tømme den bilen kommer til å ta noen timer. For ikke å nevne at vi aldri hadde fått alt inn igjen. Men vi flytter jo tross alt..

1 kommentarer:

Inger-Lynn Myre sa...

Velkommen Hjem :) Godt å lese at turen har gått så bra! Gleder meg til å se dere,kanskje i sommer ;) Hvis ikke håper jeg vi får til å treffes i høst enten i kr.sand eller oslo! Klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails