fredag, oktober 01, 2010

Friluftsmat

På skolen denne uka har vi laget mat ute i skogen. Både stormkjøkken, bål og stekepanne har blitt tatt i bruk og vi har laget alt fra tacosuppe, lapskaus, smorse, torskewok, båtpoteter og masse annet godt. Jeg skal jo ha utefag hele neste halvår, så det er bra med litt øvelse før det braker løs for fullt. Jeg skal jo praktisk talt omtrent bo ute et helt semester. Nesten.

Det er utrolig mye god mat man kan lage utendørs, selv om jeg ikke akkurat er fanatiker på å tilbringe tiden i skog og mark. Bare spør min bedre halvdel. Men innimellom er det er utrolig deilig å være ute, godt kledd med ulltøy fra topp til tå og puste inn frisk fjelluft. Og kunne ta en deilig dusj etterpå. Men det har jo sine ulemper, og med fare for å virke veldig bertete; det aller verste er lukta som setter seg i tøy og hår! Det er jo ikke så ille egentlig, men begge dagene denne uka har jeg gått rett på jobb etter skolen, og å gå rundt å sniffe røyk/bål-lukt i 6 timer på jobb etterpå, er særdeles kvalmende. Ikke å anbefale.


















Utrolig engasjerte studenter.. :-)

Torskewok, supergodt!!

0 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails