onsdag, oktober 13, 2010

Vær med å bidra!

I det siste har jeg følt en trang til å gjøre noe meningsfylt. Hjelpe andre som ikke har det så bra. Jeg har tidligere skrevet et innlegg her om det å engasjere seg. Det å kunne hjelpe andre mennesker i en verden hvor ikke alle er like priviligerte som oss som har absolutt alt vi trenger og mere til. Det er utrolig viktig.

For en uke siden arrangerte TVNorge humorkveld hvor det var fokus på Unicef sitt arbeid for barn og unge. Jeg klarte ikke å dy meg og måtte melde bare få meldt meg som fadder. Det er en utrolig glede i det å få være med å hjelpe noen på en slik måte. Det trenger ikke være det store for oss, men tenk hvor mye det betyr for de som mottar den hjelpen! Om du også vil bli fadder gjennom Unicef kan du gjøre det her.













Oktober er jo som mange vet, rosa måned. Hvert år rammes ca 2800 kvinner av brystkreft og 1 av 12 kvinner får brystkreft i løpet av livet. Rosa Sløyfe-aksjonen er ment for å vise solidaritet til brystkreftrammede, spre informasjon, øke kunnskapen om brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning. Alt dette kan vi være med å bidra med! Jeg elsker at til og med Clas Ohlson har kastet seg på, og selger både sløyfer og gir ut rosa bæreposer. Det er en haug av butikker som er med å støtter opp om aksjonen, så det er mange måter å være med å støtte på. Du kan for eksempel gjøre som meg, å kjøpe en superlekker lue designet av Kari Traa til inntekt for kreftsaken.

 

















Kan kjøpes her.

Jeg skriver ikke dette for å vise hvor utrolig snill og grei jeg er som støtter så mange prosjekter og organisasjoner. Tvert imot. Jeg skriver dette for å vise at det ikke alltid skal så mye til, for å være med å hjelpe. Kjøp en lue, så tar du to fluer i ett smekk, eller en bodylotion på Vitus Apotek. Vær med å bidra du også, med det du kan!

1 kommentarer:

Regine sa...

Fint at du bidrar :)
eg har kjøpt mange sløyfer.. og ein krem.

sv: så dumt at du ikkje finner det i butikken der du bur, men eg såg på nettbutikken til h&m at skoa ligger til salgs der:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails