lørdag, september 04, 2010

Blueberry muffin

Det hender jeg får skikkelig sjokoladesug. Og jeg tror ikke jeg er helt alene om det. Det lureste er selvfølgelig å ikke spise mengder med sjokolade, men det er ikke alltid like enkelt å velge bort. Så hva med å spise noe som er like godt, bare mye sunnere??

Her er en oppskrift på blåbærmuffins, som er ganske sunn, men veldig veldig god. Til den dagen du få skikkelig sjokoladesug eller bare har lyst på noe godt uten å føle at alt går rett på skinka.. :-)

Blåbærmuffins (ca. 20-25 stk)

60 g havregryn
3 dl melk
250 g sammalt hvete fin
3 ts bakepulver
½ ts salt
150 gram sukker
100 g blåbær
1 egg
6 ss rapsolje

Fremgangsmåte
 
Bland havregryn og melk. La det stå og trekke i 10 min

Bland sammen mel, bakepulver, salt, sukker og blåbær i en bakebolle. Visp egget med en gaffel og ha det sammen med oljen i havreblandingen. Rør til det såvidt er blandet. Fyll røren i smurte muffinsformer.

Stek muffinsene midt i ovnen ved 180 grader i ca 20 min. La dem avkjøles minst fem minutter før de tas ut av formen

In the making..

 













Som sagt så er disse muffinsene et sunnere alternativ, så spis med god samvittighet, men i moderate mengder. Enjoy!

0 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails