tirsdag, mars 02, 2010

Ny smerteterskel

Jeg vet ikke om jeg har fortalt dette, men da vi var på Gran Canaria gikk vi en lang og deilig tur den ene dagen. Vi fulgte en sti i fjellet, men var ikke helt sikre på hvor vi ville ende opp eller hvor vi kunne komme oss ned igjen. Vi endte opp like ovenfor huset vi bodde i, men måtte gå ned en skråning for å komme ut på veien nedenfor. På bunnen av skråningen måtte vi hoppe ned 1-1,5 meter, men i det jeg hoppet skled jeg på grusen jeg sto på og landet med et brak. Jeg tror jeg landet med det ene beinet helt utstrakt, fikk en skikkelig trøkk i kneet og falt så over på siden. Jeg skrapte opp hele foten, kneet, hendene og albuen. Resten av dagen hadde jeg store problemer med å gå, men det ble bedre etterhvert som dagene gikk.

Sist torsdag var vi ute å gikk tur igjen, og selv om jeg kjente det i kneet var det ikke så veldig vondt. Jeg hadde heldigvis gode sko. Men da jeg var på jobb på lørdag og sto i 6 timer på harde fliser, hadde jeg ganske vondt da jeg kom hjem fra jobb. Det ble ikke bedre på søndag, så igår fikk jeg bestilt time hos legen til idag. Bare for å sjekke liksom. En kamerat som har litt peiling, mente det kunne være menisken og det er jo ikke bra. Så idag gikk jeg altså for å sjekke kneet hos legen.

Legen konkluderte med at jeg hadde lett traumatisk artritt. Altså betennelse i kneet. For å dempe betennelsen satte han en sprøyte med Celestone Chrondose som er et kortison-preparat, sammen med antibiotika. Problemet var bare at sprøytespissen var omtrent 4 cm lang og alt gikk inn i kneet! Akkurat der jeg hadde vondt selvfølgelig. Så tårene sprutet og jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at jeg ikke har opplevd slik en smerte i hele mitt liv. Jeg er ikke spesielt pinglete av meg og har ikke problemer med sprøyter, men dette tok bare kaka! Fytti å vondt..

Nå noen timer etterpå, er kneet bedre, mens det er ganske smertefullt der sprøyta stakk. Jeg blir hjemme fra jobb resten av uken for ikke å belaste kneet noe ekstra, så jeg håper det går bedre etterhvert.

Jeg sier bare; fytti å vondt!

3 kommentarer:

marit sa...

Næmmen er det sant? Uff! Det hørtes ikke bra ut. Var ikke akkurat mye klaging på deg her på gran canaria i alle fall. Du er tøff!

Sigrunn sa...

AUUU!!! God betring!

Inger-Lynn Myre sa...

å stakkar!!!! Masse god bering og håper du blir bedre snart!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails